Shop Mobile More Submit  Join Login
Mighty Steelix by WarBandit Mighty Steelix by WarBandit
Behold, another G/S Pokemon, and like the Skarmory I did, this one is also a steel type XD I tried another new shading style :D
So feast your eyes on the mighty Steelix and be blinded by his shinyness... o_o

Steelix © Nintendo/Gamefreak/Creatures
Add a Comment:
 
:iconlillyhil:
lillyhil Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist Digital Artist
i have one :D
Reply
:icon115spartan:
115spartan Featured By Owner Nov 10, 2013

he will be on my team for pokemon X ^^

 

he or she be a fairy destroyer

Reply
:iconmobiusrules1:
MobiusRules1 Featured By Owner Mar 2, 2010
Steelix is such a badass! :)
Reply
:iconpkmntrainer249:
PkmnTrainer249 Featured By Owner Jan 28, 2010
Amazing work! Gotta love Steelix!
Reply
:iconkoroxx:
koroxx Featured By Owner Jan 23, 2008
O_O good job
Reply
:icondavisjes:
DavisJes Featured By Owner Sep 23, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Aweasome.
Reply
:iconichizack:
ichizack Featured By Owner May 4, 2007  Student General Artist
Where is my pokeball when i need it?
Nice work^^.
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner May 5, 2007
Haha, reminds me of a time when my sister ran out of regular pokeballs to use on a weedle she REALLY wanted, so she ended up using her masterball XD

Anyway, thank you! :)
Reply
:iconichizack:
ichizack Featured By Owner May 6, 2007  Student General Artist
you´re welcome^^.
Reply
:iconsub-zero6:
Sub-Zero6 Featured By Owner Feb 1, 2007  Hobbyist General Artist
the Mightest of all Steel type, Steelix :) it sooo awesome!
Reply
:iconuser18759:
user18759 Featured By Owner Dec 31, 2006
Awesomeness! Steelix is my favourite Poke. But I just like to call him Haganeiru <3
Reply
:iconcolisto-theforestelf:
you know two awsome pokemon both are ether 3rd gen or 4th gen, but blaziken and i geuss his name is ether lucario or rukario but hes steel and fighting ROAR best attack and defence right there that means that with steel he should only be affected by about 5 elements out of 17 and fighting hes good against 5 elements out of 17 thats normal ive rock steel and dark suka WHAT NOW but exelent pic dude keep up the exelence dude ^_^
Reply
:iconshazama:
Shazama Featured By Owner Sep 24, 2005
thats MIGHTY ALRIGHTY!!
gooooooooooooooooooooooood job
Reply
:iconmetroidonice:
MetroidOnIce Featured By Owner Jul 5, 2005
Steely is one of my fave Pokémon.. and you made him looks so good O__O.
Reply
:iconheyupikachu:
HeyUPikachu Featured By Owner Mar 17, 2005
Amazing job! :clap: :clap:
Reply
:iconflygontamer:
FlygonTamer Featured By Owner Feb 25, 2005
So shiny...O_O Is that bg a picture? It looks so real looking. Hehe, I prefered you're other shading method...=P
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Feb 26, 2005
Yeah, isnt it blindingly shiny? XD
Nah, the background is actually computer rendered! O_O
Reply
:iconflygontamer:
FlygonTamer Featured By Owner Mar 1, 2005
LOL! Yes it is...*can't see* xD
@_@ It looks really realistic...as if you went on a trip or something.
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Mar 2, 2005
A trip? Lol i wish, i never go anywhere XD Getting the mail is a trip for me! :D
Reply
:iconflygontamer:
FlygonTamer Featured By Owner Mar 3, 2005
LOL! =D Yay...we both get the mail. xD
ROAD TRIP! lol
Reply
:iconthefuzz2004:
thefuzz2004 Featured By Owner Aug 11, 2004
I mostly do G/S Pokemon because I am not very familliar with the R/S Versions...XD
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Aug 12, 2004
Lol yeah, R/S Pokemon are hard to get used to :/ What about R/B/Y Pokemon? :D
Reply
:iconthefuzz2004:
thefuzz2004 Featured By Owner Aug 12, 2004
I'm WAY too used to those...XD
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Aug 12, 2004
Lol yeah I hear ya :D
Reply
:iconthefuzz2004:
thefuzz2004 Featured By Owner Aug 12, 2004
I'm trying to go for something new though...
Reply
:icongoombaking:
GoombaKing Featured By Owner Aug 10, 2004
Woot! It's teh mighty steelix! Great job on the shading :D
I wish I had one on my game :P ..too bad the only way you can get a steelix is by trading it
*walks around blinded*
Reply
:iconmeant2begone:
Meant2BeGone Featured By Owner Aug 6, 2004
Steelix PWNS j00 XD And this picture PWNS me XD
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Aug 6, 2004
And your comment PWNS me x_x
Thanks for the fav too :D It also pwns XD
Reply
:iconmissmew:
MissMew Featured By Owner Aug 6, 2004
It's cool :D
Reply
:iconayladragon:
ayladragon Featured By Owner Aug 5, 2004
This looks exactly like the old gameboy-manual-style...

...



...



...

*is speechless*
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Aug 6, 2004
Eee thanks! :D
Reply
:icondreamsprite:
Dreamsprite Featured By Owner Aug 2, 2004
is the background a real place w/ a Steelix pasted on front???
Reply
:iconxallis:
xallis Featured By Owner Aug 1, 2004
Aww! It's amazing! Must :+fav: it:D
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Aug 1, 2004
Aw thank you! :D :hug:
Reply
:icontoxicpencils:
ToxicPencils Featured By Owner Jul 30, 2004
Nice but not shiny enough! +grabs wax+ ^^
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Jul 30, 2004
Here, try some rubbing alcohol while you're at it XD
Thanks :)
Reply
:icontoxicpencils:
ToxicPencils Featured By Owner Jul 30, 2004
Hmmmm...alcohol....^o^
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Jul 30, 2004
...I wouldn't drink that if I were you XD
Reply
:icontoxicpencils:
ToxicPencils Featured By Owner Jul 30, 2004
I have my own alcohol. +grabs martini+ ^^
Reply
:icongaladrielelvenqueen:
GaladrielElvenQueen Featured By Owner Jul 30, 2004  Professional General Artist
very cool, nice job :+fav: :)
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Jul 30, 2004
Thanks! :hug:
Reply
:icongaladrielelvenqueen:
GaladrielElvenQueen Featured By Owner Jul 30, 2004  Professional General Artist
you're welcome :)
Reply
:icontfdarkscream:
TFDarkscream Featured By Owner Jul 30, 2004  Hobbyist General Artist
Shiny...
Reply
:iconanimalover:
Animalover Featured By Owner Jul 30, 2004
!!!!! AMAZINGLY AWESOME!!! :+fav:
Reply
:iconleedom111:
leedom111 Featured By Owner Jul 30, 2004  Hobbyist Digital Artist
Wow, that's good!
I like the shiny-ness! ^-^
Reply
:iconnightowl87:
nightowl87 Featured By Owner Jul 30, 2004
thats real cool good job ^__^
Reply
:iconmeowypurr:
Meowypurr Featured By Owner Jul 30, 2004
Cool. I like all the shiny parts ^^
Reply
:iconpepsi-twist:
pepsi-twist Featured By Owner Jul 30, 2004  Student
Ugh, the sun! :P It's really good.
Reply
:iconwarbandit:
WarBandit Featured By Owner Jul 30, 2004
Lol, not nearly as bad as... *gasp* do I dare say...NATURAL SUNLIGHT O_O
Thanks :D
Reply
:iconweatherartist:
Weatherartist Featured By Owner Jul 30, 2004   Filmographer
It looks really cool, and so does the background! What method did you use to shade it?
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
July 29, 2004
Image Size
154 KB
Resolution
640×480
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
4,945 (1 today)
Favourites
117 (who?)
Comments
89
Downloads
510
×